دسته بندی مطالب در وردپرس و مدیریت آن چگونه است؟

وب

11 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که محتوای وب سایت شما از نظر کمی و دامنه رشد می کند، یافتن بهترین روش برای سازماندهی و ارائه آن می تواند یک چالش باشد. در مقاله دسته بندی مطالب در وردپرس همه گزینه های مدیریت محتوای وردپرس را مرور خواهیم کرد.

وردپرس یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا است و هدف این پست در نهایت کمک به شما در یادگیری ابزارهای مدیریت محتوا است تا بتوانید از آن ها برای تصحیح بهتر مطالب خود استفاده کنید، مهم است که توافق کنید که بین مدیریت محتوا و تنظیم محتوا تفاوت وجود دارد.

مدیریت محتوا یک کار فنی است که با استفاده از ابزارهای داخلی WordPress و پسوندهای آن آسان می شود. در واقع، این چیزی است که این پست جزئیات آن را ارائه می دهد.

تدوین محتوا یک هنر است که بیشتر توسط یک ویراستار انجام می شود.

در انتهای این پست، شما تمام ابزارهای مدیریت محتوا را که از طریق هسته وردپرس در دسترس شما قرار دارند، خواهید شناخت، بنابراین می توانید قالب وردپرس، افزونه ها و یا استخدام یک متخصص حرفه ای را برای دستیابی به اهداف نظارت بر محتوای خود از طریق وردپرس مدیریت کنید.

ابزار مدیریت محتوای وردپرس

در مقاله جنبه مدیریت و دسته بندی مطالب در وردپرس را در زیر توضیح می دهیم و در این راه حداقل نکات مربوط به نظارت را ارائه می دهیم.

نکته اصلی که باید به یاد داشته باشید این است که کلیک کردن روی دکمه انتشار فقط منتشر کردن عمومی مطلب نیست. این کار همچنین آن را در یک یا چند جعبه ساختار سازمانی قرار می دهد. خلاقیت و تنظیمات شخصی شما بهترین روش برای سازماندهی و ارائه اطلاعات شما را تعیین می کند.

مدیریت دسته بندی مطالب در وردپرس

بیایید دسته بندی مطالب در وردپرس را شروع کنیم. وقتی در مورد ابزارهای مدیریت محتوا می خوانید، به فکر ایده های محتوا باشید.

انواع پست ها

از نظر فنی، تقریباً همه چیز در پایگاه داده وردپرس یک پست است. سپس پست ها به عنوان انواع پست ها دسته بندی می شوند. به عنوان مثال، یک صفحه وردپرس در واقع یک پست وردپرس است که به آن نوع پست “برگه” اختصاص داده شده است. انواع پست داخلی شامل منوها، پیوست های رسانه ای و پست ها است. بنابراین پست هایی که به آن ها نوع پست اختصاص داده شده است همانطور که ما آن ها را می شناسیم “پست های وبلاگ” هستند.

علاوه بر این، انواع پست سفارشی (CPT) نیز می توانند ایجاد شوند. بنابراین در اصل تعداد نامحدودی از انواع پست ها وجود دارد. گاهی اوقات یک پلاگین کشویی نوع پست خاص خود را ایجاد می کند. یک پوشه یا پلاگین طبقه بندی شده به احتمال زیاد نوع پست خاص خود را ایجاد می کند. برخی از تم ها انواع پست سفارشی خود را دارند.

برگه ها

برگه های وردپرس برای محتوای استاتیک مانند صفحات درباره ما، تماس با ما و قیمت گذاری بهترین هستند.

صفحات به صورت سلسله مراتبی مرتب می شوند. یعنی می توانند صفحات child داشته باشند.

از برگه ها همچنین می توان برای ارائه “بهترین” مجموعه پست ها (به عنوان مثال پست های وبلاگ) استفاده کرد.

شما می توانید برگه ها، صفحات child و مجموعه پست ها را به عنوان جداول دستی یا خودکار مطالب در نظر بگیرید. همه چیز به شما بستگی دارد.

افزونه خوبی برای نمایش سریع بسیاری از صفحات / پست ها در یک صفحه، Page-list است. با این حال، اخیراً Super Post را پیدا کرده ایم، که به نظر می رسد یک گزینه کامل است.

دسته بندی مطالب در وردپرس

نوشته ها

نوشته ها همان چیزی هستند که WordPress در ابتدا برای آن ایجاد شده است، یعنی وبلاگ نویسی.

پست های یک سایت وبلاگ آن را تشکیل می دهند. آنچه اکنون می خوانید یک پست وردپرس است، نه یک صفحه، و هم چنین مربوط به زمان یا حساس به زمان است.

روش دیگر تفکر درباره پست ها، مجله قابل دسترسی عمومی است. افکار، آرزوها، فعالیت ها و اخبار خود را به اشتراک بگذارید، هم برای وبلاگ های شخصی و هم برای وبلاگ های تجاری. فقط درک کنید که بیشتر پست های شما طولانی مدت نخواهند بود. به عنوان مثال، پست شما در مورد جمع آوری کمک مالی هفته آینده پس از پایان رویداد عمدتا بی معنی است. اما این بدان معنا نیست که شما نباید اعلامیه را در وبلاگ خود ارسال می کردید، و به این معنی نیست که پس از رویداد باید آن را حذف یا لغو انتشار کنید. هفته بعد می توانید عکس ها و دستاوردها را در یک پست ارسال کنید. و چند ماه بعد، بازدیدکنندگان سایت شما می توانند پست اطلاعیه شما، “روز ارسال”، پست خلاصه (همراه با عکس) و حتی یک پست منتظر رویداد بعدی جمع آوری کمک مالی را مشاهده کنند.

درمجموع، پست ها معمولاً تکه هایی از محتوای وابسته به زمان هستند که معمولاً مربوط به سایر پست ها هستند که می توانند دسته بندی و قالب بندی شوند، همانطور که در بخش طبقه بندی های زیر بحث خواهیم کرد.

انواع پست سفارشی

برخی از پست ها سفارشی هستند. CPT در استفاده از خود می تواند مانند صفحه باشد. یا می تواند فقط برای بسته بندی محتوا در یک سناریوی قالب یا پلاگین استفاده شود، در واقع به صورت جداگانه در قسمت جلویی نمایش داده نمی شود.

انواع پست های سفارشی مشکل انواع کاملاً جداگانه ای از مطالب را برطرف می کند، مواردی که نباید یک صفحه باشند و نباید در پست های وبلاگ سایت قرار بگیرند. به عنوان مثال می توان به لیست محصولات، پایگاه داده فیلم یا موسیقی، توصیفات یا نقل قول ها یا موارد نمونه کارها اشاره کرد.

Types یک افزونه رایگان از مخزن افزونه وردپرس است، اما در نسخه برتر Premium ToolGe Systems می توان به نمایش و کنترل محتوای CPT کمک کرد. نسخه پولی فقط درصورتی که فکر می کنید به آن نیاز دارید توصیه می شود. Types به خودی خود یک افزونه عالی است و همچنین قالب های سفارشی و طبقه بندی های سفارشی را مدیریت می کند.

افزونه دیگری که برای بررسی محتوا (حتی اگر از انواع پست سفارشی استفاده نکنید) باید در نظر گرفته شود، Posts 2 Posts است که “ارتباطات موثر بین بسیاری از پست ها، صفحات، انواع پست های سفارشی، کاربران” را امکان پذیر می کند.

سازماندهی پست ها و طبقه بندی ها

هنگامی که نوع پست هایی را که سایت وردپرس شما از آن ها استفاده می کند را دریابید، می خواهید موارد مشابه را با هم گروه بندی کنید. وردپرس به طور پیش فرض برای نوع Posts ، دسته ها و برچسب ها را شامل می شود. این ابزارهای سازمانی بدون در نظر گرفتن نوع پستی که روی آن ها اعمال می شود، به عنوان طبقه بندی شناخته می شوند.

دسته بندی مطالب در وردپرس

دسته بندی مطالب در وردپرس و مدیریت دسته ها در وردپرس یک روش کاملاً سفارشی برای گروه بندی چیزهایی با هم است. محتوایی که می تواند سفارشی و گروه بندی شود شامل پست ها، پیوندها، تصاویر، فیلم ها، انواع پست های سفارشی و موارد دیگر است.

هر دو مورد دسته و برچسب ها طبقه بندی پیش فرضی هستند که وردپرس برای استفاده کاربران در نظر گرفته است. وردپرس همچنین راهی برای ایجاد طبقه بندی های سفارشی برای وب سایت وردپرس شما اضافه کرد که یک ویژگی مفید است.

هنگامی که یک طبقه بندی سفارشی ایجاد می کنید، هنگام ویرایش یا نوشتن پستی که شامل طبقه بندی جدید است، وردپرس یک جعبه متا جدید ایجاد می کند. جعبه متای تازه ایجاد شده شبیه جعبه برچسب ها است و به شما امکان می دهد برچسب ها را به آن پست ها اضافه کنید.

دسته بندی ها و نحوه دسته بندی مطالب سایت از قبل تعریف شده و دامنه وسیعی دارند. به عنوان مثال، اگر در مورد رسانه های اجتماعی می نویسید، می خواهید دسته هایی مانند رشد دسترسی خود، افزایش تبدیل ها، نکات امنیتی و ابزارهای استفاده داشته باشید.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس به سه روش مختلف

مدیریت دسته بندی مطالب در وردپرس

بسته به تنظیمات پیوند یکتای شما، دسته نکات امنیتی یک “صفحه” پویا (نمایش پویا محتوا، نه نوع ارسال صفحه وردپرس) در example.com/category/security-tips ایجاد می کند، که در آن همه پست ها در گروه نکات امنیتی به ترتیب نزولی نمایش داده می شود.

مانند صفحات، دسته ها سلسله مراتبی هستند. شما می توانید یک دسته child از تجزیه و تحلیل در زیر مجموعه والدین افزایش دهنده تبدیل خود داشته باشید.

اگر شخصی از صفحه پویای example.com/category/increasing-y-conversions شما بازدید کند، پست های اضافه شده به دسته چایلد  Analytics نیز نمایش داده می شوند، اما مشاهده example.com/category/increasing-your-conversions/analytics  پست ها را نمایش نمی دهد غیر از مواردی که صریحاً به گروه چایلد Analytics اضافه شده است.

سعی کنید دسته ها را “بزرگ” نگه دارید و دسته ای با کمتر از 3 پست در آن نداشته باشید.

برچسب ها

برچسب ها در وردپرس از نظر طبقه بندی نیز شبیه دسته ها هستند. با این حال، آن ها غیر سلسله مراتبی هستند. به عبارت دیگر، مانند پست ها، هیچ برچسب والدین و فرزندی وجود ندارد و شما می توانید به اندازه متناسب با موضوع خود داشته باشید. برای مثال وب سایت رسانه های اجتماعی، ممکن است برچسب هایی مانند فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس داشته باشد.

یک پست را می توان با یک یا چند برچسب “برچسب گذاری” کرد. ممکن است 50 پست وجود داشته باشد و 30 مورد از 50 مورد با فیس بوک، 42 مورد از 50 با Twitter و 5 مورد از 50 با Google Plus برچسب گذاری شده باشد.

سپس وردپرس می تواند پست های مربوطه را به صورت پویا در example.com/tag/facebook و example.com/tag/twitter  نمایش دهد، که هر دو پست همان پست “A Smart Way Way to Share”  را در مورد BufferApp.com نشان می دهد. و ممکن است این تک پست در گروه افزایش تبدیل های شما باشد (به صورت پویا در example.com/category/increasing-your-conversions ایجاد می شود.)

طبقه بندی های سفارشی

امیدواریم اکنون روش های اساسی انتشار و سازماندهی پست های وردپرس خود را با طبقه بندی پیش فرض دسته ها و برچسب ها، که به نوع پست ها اختصاص داده شده است، درک کنید. اما وقتی از انواع پست سفارشی استفاده می کنید، چه می کنید؟ آیا واقعاً باید یک نوع پست Testimonials ایجاد کنید و آن را با Facebook  تگ کنید یا در دسته Analytics قرار دهید؟ احتمالا نه.

طبقه بندی های سفارشی برای سازماندهی انواع پست سفارشی عالی هستند. همانطور که در بالا بحث شد، انواع پست سفارشی برای انتشار موارد مشابه بسیار مناسب است. اگر پایگاه داده فیلم های سفارشی داشته باشید، نوع پست سفارشی شما فیلم ها است. سپس می توانید طبقه بندی های سفارشی داشته باشید؛ به ترتیب سلسله مراتبی یا نه، مانند دسته ها یا برچسب هایی مانند آن؛ به ترتیب برای مواردی مانند رتبه بندی فیلم (G ، PG، PG-13 ، R) ، ژانر، استودیوهای تولید و غیره.

با فکر کردن در مورد یک پایگاه داده از رایانه ها (به عنوان مثال نوع پست رایانه)، می توانید طبقه بندی سلسله مراتبی (مانند دسته ها) از نوع دستگاه را داشته باشید، با مواردی از جمله دسکتاپ، لپ تاپ و تبلت. و طبقه بندی غیر سلسله مراتبی (مانند برچسب ها) می تواند سازنده باشد، شامل مواردی از جمله Acer ، Apple ، Dell ، HP ، Sony  و  Toshiba.

اگر بخواهیم درباره MacBook مطلب ارسال کنیم، روی “افزودن رایانه جدید” کلیک کرده و آن را به نوع دستگاه -> لپ تاپ و به تولید کننده -> اپل اختصاص می دهیم. سپس، ما می توانیم این پست MacBook را حداقل در این 2 URL پیدا کنیم: example.com/device-type/laptop و example.com/manufacturer/apple.

شما می توانید قدرت انواع پست های سفارشی، طبقه بندی های سفارشی و نحوه قرارگیری آن ها در کنار انواع پیش فرض Pages و Posts وردپرس را مشاهده کنید. با کمک یک تولید کننده نوع پست سفارشی یا یک پلاگین CPT مانند Types ، ایجاد و مدیریت انواع پست های سفارشی حتی برای افراد غیر فنی سریع و آسان است.

فیلدهای سفارشی

قسمت های سفارشی نه نوع پست هستند و نه طبقه بندی. در عوض، آن ها حاوی داده های مربوط به یک پست هستند، به همین دلیل به آن ها “پست متا” یا “فراداده” گفته می شود. یک قسمت سفارشی برای پست رایانه می تواند شماره سریال، قیمت یا مدت ضمانت باشد.

وردپرس به طور پیش فرض، روشی را برای اضافه کردن زمینه های سفارشی و درج مقادیر برای زمینه های موجود، برخلاف انواع پست سفارشی و طبقه بندی های سفارشی، فراهم می کند.

پلاگین Types که در بالا ذکر شد نیز زمینه های سفارشی را از نظر گرافیکی مدیریت می کند که مدیریت آن آسان تر است. این همچنین قابلیت های اضافی اضافه شده توسط وردپرس را اضافه می کند، مانند محدود کردن مقادیر ورودی فقط به اعداد، تبدیل مقادیر به دکمه های رادیویی قابل انتخاب و موارد دیگر.

بایگانی های نویسنده

وردپرس برای هر کاربر وردپرس یک صفحه نویسنده ایجاد می کند (صرف نظر از نقش ها و قابلیت ها) در example.com/author/username. به عنوان مثال، کاربر جان اسمیت با نام کاربری mrjohn تمام پست های خود را در example.com/author/mrjohn قابل دسترسی خواهد داشت. اگر نام کاربری mrjohn وجود نداشته باشد، وردپرس به جای پیامی مانند “بدون ارسال برای جان اسمیت” خطای 404 را نمایش می دهد.

صفحات نویسنده می تواند یک روش زیبا برای برجسته کردن مشارکت های فردی در وبلاگ باشد و بسته به موضوع شما، می تواند یک بیوگرافی و پیوند به پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را نشان دهد.

صفحات ایجاد شده به صورت پویا

همانطور که بدون شک تاکنون در مقاله دسته بندی مطالب در وردپرس متوجه شده اید، وردپرس پست های مشابه را با هم در صفحات ایجاد شده به صورت پویا نمایش می دهد. این صفحات Archives یا Archive Pages یا Archive Indexes نامیده می شوند. تولید پویا صفحات با محتوای مشابه از مزایای اصلی استفاده از هر سیستم مدیریت محتوا است. صفحات نویسنده در واقع همانند بایگانی دسته ها و برچسب ها بایگانی هستند.

به طور خلاصه، وردپرس روش های زیادی برای نمایش محتوا دارد. برخی از تم های وردپرس برای هر سناریو سبک خاصی دارند، مانند بایگانی دسته بندی که به هر دلیلی تفاوت اساسی با بایگانی برچسب دارند.

صفحات ایجاد شده به صورت پویا

چگونه دسته بندی مطالب در وردپرس را انجام می دهید؟

هنگام در نظر گرفتن محتوای سایت خود، نوع محتوا را فراموش نکنید. این یک فاکتور مهم در نحوه دسته بندی مطالب سایت است که با در نظر گرفتن نوع، زمان و مکان دسترسی به محتوای شما مهم است. آن ها می توانند نرخ تبدیل شما را افزایش دهند، لیست مشترکان شما را رشد دهند و در نهایت خط اصلی شما را افزایش دهند یا پیام شما را پخش کنند یا به اهدافی که می خواهید برسند.

هر دو دسته و برچسب ها قسمت های اساسی وب سایت های وردپرس هستند. هر دو در خدمت سازماندهی محتوا هستند، اما این کار را به روش های مختلف انجام می دهند و می توانند برای دستیابی به سازمان همکاری کنند. دسته ها و برچسب ها همچنین استفاده از وب سایت را به طرز باورنکردنی کاربر پسند می کنند.

علاوه بر انتخاب دسته ها و برچسب ها در قسمت جلویی، استفاده از والدین برای نشان دادن دقیق دسته های اصلی و زیرمجموعه ها در سایت وردپرس شما بسیار مهم است، که این امر مرور صفحات را برای کاربران آسان تر می کند. آن ها همچنین به سئو کلی و طراحی صفحه کمک می کنند.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%
9

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

چگونه می توان یک دسته بندی به جز دسته بندی اصلی وردپرس برای نوع مطلب تعریف کرد؟
نوع مطلب: مقاله، ویدیو، پادکست، کتاب الکترونیکی، اخبار
دسته بندی اصلی وردپرس: دسته A-دسته B-دسته C
برچسب ها: که به فراخور مقالات اضافه می شود

لذا برای یک مقاله هم بتوان نوع مطلب رو مشخص کرد هم دسته بندی اصلی و هم برچسب

ارسال دیدگاه